Az utolsó cikk a blogon: tanulság

Nagy előnye egy utazási blognak, hogy teljesen világos, mikor kell befejezni. Amikor vége az útnak.
Nekem ugyanilyen könnyű dolgom van. Ez a 100. cikk. A blog most véget ér, ahogy terveztem.
Sok jó és egy-egy rossz hozzászólást kaptam az utóbbi fél évben. Néhány cikk jóval több emberhez eljutott, mint gondoltam, pár szinte senkihez. Köszönök minden konstruktív hozzászólást. Ujjgyakorlat, a kezdet kezdete, az első lépések voltak ezek a cikkek. Remélem, tetszettek, jól szórakoztatok, tanultatok valami újat.

2million-likes
Ja, ez még odébb van 🙂

Mire volt jó 100 cikket megírni, kb. 400 órát fókuszáltan dolgozni?

Elsősorban arra, hogy rájöttem, mit akarok tenni az életben. Az én rengeteg energiámmal és alacsony monotóniatűrésemmel egyértelmű, hogy egy dologgal foglalkozva nem lehetek boldog és sikeres. Tehát:
Személyes kapcsolatok: jó barátok, család, párkapcsolat
Közélet / EU: EU-s projektekben részt venni, ilyen irányban dolgozni / tovább tanulni (PhD), esetlegesen egyetemen oktatni; önkénteskedni, think tank munkájában részt venni, ilyen jellegű cikkeket írni
Turizmus: tour leading (vagy új desztinációkra vagy pénzre koncentrálva) és helyi idegenvezetés (free tours & specialty tours). A többletbevételt társadalmilag hasznos projektekre fordítani.
Weboldal személyiségfejlesztésről, amely az egyén életét (talán egy grassroot szervezeten át) segíti, esetleg forradalmasítja. Érdeklődés, siker esetén egy közösséget kovácsolni, mindezt támogatni a többletbevételből
Hobbik: nyelvtanulás (folyékony lengyel, német; spanyol és francia a cél), cikkek írása további témákban (filmértékeléseken át utazási témákon keresztül a szexualitásig), utazás (jobban megismerni a fejlett nyugatot és a harmadik világot).

Ez a terv nem túl ambiciózus, de nem is túl korlátozó.

Kicsit szomorú érzés, de mindez azt is jelenti, hogy nem leszek filmrendező, hostel-tulajdonos, humorista, világhírű író, hippi-közösség vezetője, történész, pszichológus, katona, genetikus professzor, etológus, hajléktalan, fizikai munkás, stb. Mit mondjak? Véges az élet.

priorities
Változtasd meg a prioritásaid és megváltoztatod az életed. Ilyen egyszerű.

És még néhány tanulság (bocs, ha Coelho-gyanúsak):
– ha változtatni akarunk a világon, cselekednünk kell, nem gondolkodnunk
– a pillanat, amikor nagyon sokat számít, hogy mit teszünk, nem háborúban, lángoló szerelemben, Shakespeare-i  dráma közepén, hanem most van
– a fontos nem feltétlenül radikális és izgalmas, sőt…
– a kevesebb több: az írásban is. A blogolásban pedig végképp.
– Nem az a lényeg, hogy az egész világot egyből megváltsuk. Lépésről-lépésre, lassacskán a jó irányba haladva messzebb jut az ember, mint rossz irányba sprintelve.

Stop Think Act
Állj meg. Gondold át. Cselekedj!

És tanulságok saját magamnak:
– én több megfogható dologban is hiszek: az Európai Unióban; az ember erejében, hogy megváltoztassa a külvilágot; az utazásban, az oktatásban és tanulásban: és itt az idő, hogy én is egy legyek azok közül, akik aktívan tesznek mindazért, amiben hisznek.
– attól, hogy néhány témában elmerültem és jó hatásfokon gondolkodom, nem lesz különösebben éles elméjű és igaz a véleményem a többi témában
– elégedetté tesz, hogy rendszeresen írok (ismét, kb. 7 év után)
én nem egy ellenálló-figura vagyok ebben a rendszerben. Sokkal inkább egy vállalkozó, önállóan gondolkodó valaki. A hangsúly az ellenállásról az érték-teremtésre tevődött át.
nincs szükségem rá, hogy a pénzre koncentráljak. A pénz az érték-teremtés következménye. A mostanihoz hasonló rendszerben, az én elvárásaimmal sosem fogok hiányt szenvedni.
– A pénzkeresés nem rossz dolog, mivel a megkeresett pénzt nem csak magamra költhetem, hanem megváltoztathatom vele a világot.
– Az utazás, filmnézés, olvasás, turizmus nem rossz dolgok: miért hagynám abba őket? (Még Tito marsall is talált rá időt, hogy évi 250-365 filmet nézzen!)
Rengeteg mindenhez nem értek. Rengeteg mindenhez sosem fogok érteni, alapszinten sem (ilyen szempontból rövid az élet). Érdemes arra koncentrálni, amit jól tudok és azokon a témákon belül maradni, amelyeket kiválasztottam magamnak.

20140217-175132.jpg
Elkötelezett vagyok, hogy jobb ember legyek ma, mint voltam tegnap. Jobb gondolatok, jobb döntések, jobb tettek.

Többé-kevésbé a blog hatására megváltoztattam a napi rutinomat:
– reggel és este tornázom
– elkezdtem odafigyelni arra, hogy mit és mennyit eszek.
– azt az időt, amit pihenésként online játékokkal töltöttem, most hírek olvasásával töltöm

Nevezhetjük mindezt egy művészeti terápiának? Szerintem igen. Teljesebb, elégedettebb, tudatosabb  embernek érzem magam, mióta elkezdtem ezt a projektet.

Mi marad a blog után?
– kb. 550 rövid jegyzetet mentettem el az utóbbi fél évben
– kb. 100 hosszú jegyzetet (legalább fél oldal) mentettem el az utóbbi másfél évben.
– egy félkész felmérés nektek, olvasóknak, hogyan folytassam az írást.
linkedin

Mi a következő terv?
Ideje egy tágabb közönséghez eljutni. Angolul (vagy angolul és magyarul) fogok írni, sokkal jobban meghatározott témában, mint eddig: personal development: problem solving, time management, money management, work-life balance, important vs. non-important things in life, etc.
Lesz normális design, weboldal, Facebook meg a többi oldal, névjegykártya, megosztott írások, saját írások, képek és minden más, ami kell egy sikeres bloghoz. Ins’Allah!

És még egyszer: köszönöm a figyelmet, köszönök minden konstruktív kommentet.

2016. 09. 27. Dubrovnik

thank_you_guys

Képek:
Google search
youtube
succesconnections
starinmoi
linkedin
quotesgram

Vélemény, hozzászólás?

