Én is írok a Brexitről

uk-great-britain-england

Hadd írjak néhány dolgot én is.

A bolgár kollégám, aki többek között az EU-ról is tanított ezelőtt az egyetemen, megosztott néhány infót, amit én is tudhattam volna. Mostmár tudom:

Ha (amikor) az Egyesült Királyság kilép, akkor jó eséllyel szét is szakad. Észak-Írország kiléphet. Bizonyos hangok szerint inkább Írországhoz csatlakozna, mint hogy “magában maradjon”. Skócia kiléphet: mivel az egyik erős érv az Egyesült Királyságban maradáshoz az EU-ban maradás volt: 62% szavazott arra, hogy maradjanak az EU-ban. Ha jól emlékszem, az Egyesült Királyság 1703 óta működik. Az EU (elődje) 1951-ben alakult meg.

Aztán David Cameron lemondott: azt mondta, hogy nem akarja benyújtani a kilépést. Tudjátok miért? Egy részt azért, mert ha benyújták az indítványt, amelyet csak a végrehajtó hatalom képviselője (miniszterelnök) indíthat el – AKKOR NINCS VISSZAÚT. Legalábbis az EU szerződései (2009 – Lisszabon) szerint.

Tényleg sok mindent megváltoztatnak most a britek? Egy részről igen. A történelem életre kel az orrunk előtt. Méghozzá a széthúzás irányába. Az európai egység és béke álma messzebb került a zavartalan működéstől. Azt fogjuk hallani a következő generációk felnövekedése alatt “NÉZD MÁ’, A BRITEK IS KILÉPTEK!” Ez már most is szint leszívja az energiámat, pedig még senkit sem hallottam, hogy örülne vagy ezt mondaná…

Mit mondhatnék? Csalódott vagyok én is. De nincs még GAME OVER.

Ha az Egyesült Királyság kilép, akkor hogyan áll majd EU-hoz? Mint Norvégia? Izland? Svájc? Egyesült Államok? Pakisztán?

EU-UK

Képek:

http://mothership.sg/2016/06/before-getting-brexit-heres-the-difference-between-the-uk-great-britain-england/

Google keresés

 

Vélemény, hozzászólás?

