Miért ír valaki blogot!?

2016. március: A L’auberge espagnole (Lakótársat keresünk) című filmet néztük ma este, a második esténken, Sliemában, Máltán. A filmet egy volt kollégám és haverom, Nagy Peti könyvéből, a “Mindenhol jó, de legjobb mindenhol” címűből vettem. Ez a film vette rá, hogy egy évre Barcelonába költözzön. Hahh!

Mindenhol_jó

A filmet nézve sok emlék előjött a mi Erasmusunkból: hangosan felnevettünk vicceken, tetszettek a képi megoldások és Barcelona isSok nemzet egyenlően motiválatlan képviselői az Egyesült Királyságtól Németországig (igaz, a film 2002-es, ekkor még két évvel az EU 10 országos kelet-európai bővítése előtt járunk). Leszbikusok, megcsalás, haverság és barátság, együttlét, alkohol, bulik és egy nagyon kis tanulás. Ez így nemcsak rendben van, de őszinte is.

Erasmus_student_really.jpg

Nem egy háborús film vagy halálos betegségre fókuszáló dráma, hanem egy nagyon őszinte film. Azt tanultam belőle, hogy az én generációm élményei pontosan ugyanúgy átadhatók, mint más korok drámaibb történései.

A film nem lett a kedvencem, mégis több ismerősömnek ajánlottam már. Neked is ajánlom. Nézd meg a filmet. Utána lehet, hogy te is elmész Barcelonába egy évre vagy… …beadod a jelentkezésed Erasmus ösztöndíjra, ahogy több mint 3 millióan tették  vagy… …írsz egy blogbejegyzést.

DSCF9940.JPG
Erasmuson egy dél-olasz haverral, Carloval, 2009

A végtelen sok mindenből, ami átfut az agyamon, úgy érzem, sok minden fontos, és minél többet sikerül leírni –kifejezni- belőlük, annál több rakódhat le az agyamban és annál inkább tudok fejlődni. Mert úgy érzem, muszáj minden egyes nap fejlődnöm. Mert az eszem (és a tettvágyam, munkabírásom, képzésem [formális és non-formális]) megvan ahhoz, hogy a külvilágot befolyásoljam, ha nem is világot megváltó, megváltoztató vagy alapjaiban megrengető formában, de mégis kihassak rá, és a napi rutinomat egy kicsit megváltoztatva (megfogadtam például, hogy ezen az új számítógépen nem fogok játszani) eljussak a külvilágig, eljussak a nagyközönségig és láss csodát, egy legyek azok közül, akik közül valakire mindig is hasonlítani akartam.

do-you-want-to-change-the-world-1-638.jpg
Meg akarod változtatni a világot?

Különleges ez az időszak számomra. Bár minden, magam teremtette feltétel adott ahhoz, hogy elégedett legyek, nem vagyok az. Olyan döntéseket hoztam az utóbbi egy évben, amelyek nagy részét ismét hasonlóan hoznám meg. Mind közül a legfontosabb az, hogy kitisztult az agyam. Kipihent, tettre kész, egészségesen elégedetlen, a jövőbe pozitívan tekintő vagyok. Hosszú évek óta le akartam írni a gondolataimat, tovább fejleszteni őket, kapcsolatba lépni olyan emberekkel, akikre felnézek, és még inkább azzá válni, akire úgy nézek majd vissza idős koromban, igen, ennél többre nemcsak nem lettem, nem is lehettem volna képes. Valaki olyanra, aki az idejét fontos, hasznos dolgokra fordítja.

change_yourself_first
Azt gondolom, ha először én megváltozom…

Szóval elkezdem végre a blogot, amelyet már mióta tervezgetek, aminek egy verzióját, a probablogot el is készítettem már, de ez a mostani, remélem, egy lasting project lesz. Hogy milyen kompromisszumokkal készül majd (inkább érjek el egy embert, de az ő életét teljesen változtassam meg vagy nevettessek meg százezret, azt nem tudom) vagy körülbelül milyen tartalommal: nem tudom.

De szeretnék olyan figurává válni, mint Faludy György, Emil Cioran, de ha nem is sikerül ilyesmi, akkor mondjuk Robert Bresson, akiről egyetlen ismerősöm sem hallott még. Vagy éppen Hajnóczy Péter, akit nem hiszem, hogy valaha is angolra fordítottak. És itt nem arról beszélek, hogy kit mennyire ismernek meg vagy el, tényleg nem.

keep-calm-and-express-yourself-251.jpg
Nyugalom. És fejezd ki magad!

Egészen el akarok vonatkoztatni a fame-ről (a fortune-ről is, egyébként), és el akarok oda jutni, hogy képes legyek kifejezni (leírni, előadni, elérhetővé tenni) a gondolataimat és mások számára befogadhatóként előadni őket. Vannak olyan korok, amelyek nagy eszméket és nagy embereket nem fogadtak el. Giordano Bruno máglyán égett el, miután kivágták a nyelvét, hogy ne szólhasson a tömeghez, Radnóti Miklóst egy halálmenetben főbe lőtték, Faludy ezerszer is a szerencse fia volt, hogy túlélt világháborút, munkatábort, forradalmat és megélt kilencvenöt évet. Ebben a korban, ahol a bestsellerek felületesen megírt, egy nap alatt olvasható regények, ahol olyannyira felgyorsul az idő, hogy az én gondolataimra esetleg nincs kereslet, ha… …ha… …ha…, az igazából nem is fontos. A fontos az, hogy megpróbáljak olyat tenni, ami szerintem fontos. És igazából büszke vagyok magamra, mert 27 évesen, itt ülve Máltán úgy néz ki, mindezt megtehetem: ha tényleg ezt akarom.

Egy ember, ha komolyan akar valamit, megváltoztathatja az emberiséget.

Daniel vs. the World

Jövök!

Daniel_vs_the_world
Ez nem én vagyok, hanem egy “Queer piano pop punx” együttes. De a név stimmel:)

Képek:

Pinterest

http://www.lira.hu/hu/konyv/ismeretterjeszto-1/terkepek-utikonyvek/mindenhol-jo-de-legjobb-mindenhol

Saját 🙂

Slideshare.net

Uo.

http://www.keepcalm-o-matic.co.uk/p/keep-calm-and-express-yourself-251/

Google keresés

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

