A helyzet reménytelen, de tartható. Miért panaszkodik a magyar?

Ez a cikk röviden összefoglalva így hangzik: NE PANASZKODJ! CSELEKEDJ!
Tenni akarsz valamit a világért? Hagyd abba a panaszkodást a következő 24 órára!
MEGPRÓBÁLOD? MEGTESZED?

 

stop_complaining-400x300
Hagyd abba a panaszkodást!

Bővebben kibontva pedig:

Ugyanúgy, ahogy gyermekkoromban nem tudtam elképzelni az életet anélkül, hogy túró vagy tejföl vagy kefir vagy párizsi legyen a sarki kisbolt polcán, úgy gondoltam, természetes, hogy sokat panaszkodik az ember.

Ahogy 15 éves koromban eldöntöttem, hogy nem fogok TV-t nézni, akkortájt döntöttem úgy, hogy abbahagyom a panaszkodást is. TV-t azóta sem kapcsoltam be, nem is vettem soha TV-t életemben. A panaszkodásról nem ennyire egyszerű leszokni. De nagy részben sikerült azért sikerült ez is.

stop-complaining

A panasz a gyengék kifogása, a tett az erősek fegyvere.

Jól hangzik, nem? Most találtam ki. De ettől még igaz is lehet, nem?

 

panaszikum.jpg
A panaszkodás hungarikum?

Egy kis világjárás után arra jutottam, hogy a panaszkodás a magyar mentalitás része.

Egy 2014-es kérdésre, miért panaszkodik és károg a magyar nép folyton, sok válasz jön:
– mert nem vagyunk gazdagok
– mert rossz nekünk
– a történelem (elnyomás, forradalmak sikertelensége)
– mert könnyebb panaszkodni, mint tenni valamit
– mert nem nyugat-európai színvonalon élünk

Ez mind igaz. De nem igaz ez ugyanígy a világ nagy részére? Vagyis sokkal inkább igaz Afrika egészére, Ázsia és Dél-Amerika nagy részére és Európa keletebben fekvő országaira?

keep-calm-stop-complaining-and-smile.jpg
Nyugodj meg, hagyd abba a panaszkodást és mosolyogj!

Egy cikk pont ezt vizsgálja, azt hozza ki, hogy a panaszkodás szociális kód Magyarországon, ugyanúgy a cégvezetőnél, mint a kukásnál. (Ahogy az USA-ban a keep smiling, Olaszországban pedig a tódítás normális.) Megpróbáltatok már pozitívan hozzáállni egy idegenhez? Hogy vagyok? Teljesen jól! Imádom a munkám, a családom, az életem! Mindez nagy értetlenségbe, akadozásba fulladt.

De azért nem magyar sajátság a panaszkodás. Angol nyelvű keresések után arra jutok, hogy nemzetközi szinten nem tartanak minket nagy panaszkodóknak. Szingapúr vezet és megemlítik Csehországot, mint a világ második legpesszimistább országát Görögország után és megemlítik Németországot és az USA-t is, legalább is a politikával kapcsolatban.

Legvégső soron mi értelme a panaszkodásnak?

Szerintem az, hogy ha semmit sem tehetünk, ez vigaszt nyújt. Még szerencse, hogy mindig van választásunk és mindig tehetünk valamit.

choices1.jpg
Bármi is legyen a helyzet, emlékeztesd magad: “Van választásom!”

Ja, és majd’ elfelejtettem:

enjoy-life-and-stop-complaining.png
Élvezd az életet és ne panaszkodj!

Megpróbálod? Megteszed? Adsz egy esélyt magadnak, hogy egy kicsit jobbá tedd a világot (és a saját életedet) a következő 24 órában?

Képek:

http://pegfitzpatrick.com/why-you-should-stop-complaining/

http://www.holloko.hu/hu/hirek/ – Hungarikum kép átalakítva.

http://www.keepcalm-o-matic.co.uk/p/keep-calm-stop-complaining-and-smile/

https://purposefulgratitude.com/2014/09/19/today-im-grateful-for-having-choices/

https://sunshinereflections.wordpress.com/2014/05/02/complain-less/

 

 

 

A helyzet reménytelen, de tartható. Miért panaszkodik a magyar?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nem tudom szándékosan-e, de hasonlít az ilyen marketing rizsával valamit eladni próbáló szuperjutányos akciókra. 🙂 Persze nem tartalmilag, csak stílusában.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

