Neked mi a fontos az életben?

Neked mi a fontos az életedben? Várj, várj, várj, várj, várj! Mielőtt működésbe hoznád az agyad fogaskerekeit és nagy szavakkal jönnél, hadd mondjam el: már válaszoltál a kérdésre! Mikor? Ma, tegnap, múlt héten, idén és tavaly. A teljes válaszod pedig: születésedtől kezdve a halálodig.

7-15-13-Things-Anthony-DAngelo.jpg
A legfontosabb dolgok az életben nem tárgyak

Nem azonos pozícióból, nem azonos esélyekkel indulunk. Aki halva születik vagy gyermekként hal meg, nemhogy csekély befolyással lesz közvetlenül a világot alakító folyamatokra, tudatos tetteket sem tud végrehajtani. Aki egy laoszi faluban születik, legyen akár kétszer olyan tehetséges, mint egy New Yorkban születő, mégis kevesebb eséllyel száll majd be a globális életbe. Nem igazságos esélyekkel indulás után egészen máshogyan távozunk ebből az életből.

Te mi mellett állsz ki az életedben? Te mi ellen állsz ki az életedben?

Te milyen képzést, közeget, színvonalat választasz magadnak? Azzal, hogy ezt a cikket az interneten olvasod, lehetőséged van arra, hogy az emberiség teljes tudását felölelő iratokat tanulmányozz. Mint európai uniós állampolgár, lehetőséged van a Föld gazdaságilag legerősebb 500 milliós központjában élni és dolgozni. Mit választasz magadnak? TV? Blikk?  888.hu? Kuruc info? Ne csodálkozz, ha hülye maradsz – miközben a világ tudása itt hever az orrod előtt!

A College Education Can Now Be Found On The Internet for Free.jpg
Minden, amit egyetemen tanultam, ingyen elérhető az interneten

Lassan egyre többünk számára nyilvánvalóvá válik, hogy érdek nélkül nem igazán történik semmi. Na most kinek az érdeke az, hogy Te egy elképesztően színvonalas ember legyél. Elvileg az országnak: de valójában a 2016-os magyar vezetésnek valóban az az érdeke, hogy Neked segítsen, hogy TE nagyszerű, teljes, boldog ember legyél? Vagy a 2016-os magyar katolikus (iszlám, buddhista, krishna-hitű, Jehova tanúi, stb.) egyháznak ez az érdeke? Kinek az érdeke, hogy teljes, boldog ember légy? Csak a tiéd! (Ezt egészen vicc nélkül mondom. A szüleid és a barátaid a legjobb tudásuk szerint segítenek. Én is ezt teszem. De legvégső soron… …mindig gyerek akarsz maradni? Mindig azt akarod, hogy mások mondják meg, mit és hogyan tegyél!?)

Dont grow up
Ne nőj fel! Ez csapda!

Én 26 évesen jutottam el oda, hogy a felnőtt lét legyen számomra a következő lépés. 18 évesen költöztem el először otthonról, ekkor már egy ideje nem kértem pénzt a szüleimtől. Az egyetem alatt ösztöndíjakat kaptam, majd 21 évesen kezdtem dolgozni. Munka mellett végeztem el a mesterképzést. De felnőni, az mást jelent. Ez egy olyan stádium, ahová kevesen jutnak el, vagy ha el is jutnak, ritkán maradnak sokáig. Többet akartam (és akarok) tenni az életemmel, sokak számára egészen érthetetlenül. (De hogyan is magyarázzam el, hogy miért tanítok gyerekeket ingyen az EU-ról, hogy miért dolgozok néha ötödannyiért vagy harmadannyiért, amennyit kaphatnék vagy miért hagytam ott egy nagyon jól fizető munkahelyet? Aki egydimenziós világban él, annak a második dimenzió láthatatlan. Hogy magyarázod meg az éhező kenyai gyereknek, hogy miért él a legtöbb depressziós ember az USA-ban? Miért nem lett Jézus vállalkozó?)

life-is-a-reflection
Az életedben minden a választásaid következménye. Ha más eredményt akarsz, dönts másképp.

Szóval itt vagyok én és kétségbe vonom a magyar vezetés és az egyházak hitelét, hogy azt mondjam: ők nem segítenek, de én igen! Nem. Arról van szó, hogy én boldog vagyok és szeretném, ha mások is azt éreznék, amit én: hogy lehetőséget kaptak az élettől és ki tudták ezt használni. Egyedül sosem jutottam volna el ide. Az emberiség legjobb alkotásain felnőve (legyen az könyv, film, zene, építészet, képzőművészet) és rengeteg családi, baráti támogatással ülhetek csak itt, mosolyogva. Nem lehetek mindenki családtagja vagy barátja. De szeretnék hozzátenni egy morzsát az életedhez, ahogy az enyémhez is írók, rendezők, zeneszerzők ezrei hozzátettek.

Visszaadni, juttatni valamit a világnak, ahol élek. Ezt akarom. Az egyik legjobb barátom havi 300 eurót adományoz egy alapítványnak, amelyik közvetlenül eljuttatja a pénz 100%-át rászoruló családoknak Szlovákiában, ahol az egyik szülő komoly betegsége miatt nem tud dolgozni (100 euró / család / hó). Én jóval kevesebbet adományozom így és más célokra (mint a Direkt36 tényfeltáró újságíró csoportnak). Naponta viszont egy blog posztot írok ide, amelyek közül, remélem, van, amelyik segít megtalálni Neked a teljességet, boldogságot. Amelyik segít megváltoztatni a gondolkodásod.

mahatma-gandhi-happiness-quotes

 

Képek helye:

http://likesuccess.com/topics/17147/important-life

https://www.etsy.com/uk/listing/225824950/dont-grow-up-gt4285-101blk-mens-t-shirt?ref=related-4

https://jkmotivation.wordpress.com/2015/07/09/want-to-be-happy-here-are-some-quotes-which-can-give-you-the-real-definition-of-happiness-visit-it/

http://www.whydontyoutrythis.com/2013/10/a-college-education-can-now-be-found-on-the-internet-for-free.html

http://happymap.com/blog/want-a-better-job/

Neked mi a fontos az életben?” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

