Amszterdamban (Egy nap vörös lámpák és könnyűdrogok nélkül)

Ma délelőtt lesétáltam a hajóról, ahol az utóbbi 3-4 napban a céges meeting zajlott. Eljutottam, akaratomon kívül, olyan helyekre, mint Dordrecht és Rotterdam. Ez utóbbinak nincs történelmi belvárosa, mert a nácik lebombázták. Ezért a város egyik jelképe egy szívtelen (üres mellkasú) figura. És modern art is látható volt, méghozzá a kellemes kategóriából.

 

Rotterdami modern művészet

 

Na de vissza Amszterdahoz. Míg a többiek sietősen hazarepültek, én maradtam még egy napot. Kiválasztottam a legolcsóbb szállást a délelőtti órákban, majd sétálni indultam.

IMG_20160402_133042.jpg
akciósan csak 12.000 Ft egy éjszaka

A kb. 20-25 km séta közben egy kicsit beleszerettem a városba. Ne értsük félre: egy kicsit. Olyan futó kaland. Ha már másodszor is összefutunk, vetek egy pillantást rád, egy kicsit elveszek a tekintetedben. Nem bántam meg. Lássuk, mi a mai nap termése:

1, több elektromos autót láttam, mint eddig életemben (kb. egy tucat, töltőkön)

IMG_20160402_182345.jpg
Emlékezetes tankolás az AUDI-tól

2, persze, hogy sok bringa van itt, de hogy több legyen a bicikli (kb. 1 millió), mint az ember (800.000)?!

IMG_20160402_112341.jpg
Roncs bringából sincs hiány

3, láttam egy élő párnacsatát. (mint később megtudtam, ma volt a párnacsátok világnapja)

IMG_20160402_163656.jpg
Párnacsata után

4, Egy raszta hajú vallási aktivista-idióta, miközben lefényképezgettem a képeit, elmagyarázta, hogy én, mivel fehér vagyok, rabszolgasorba jutok majd. A feketék lesznek a rabszolgatartók. Jézus is fekete volt (ebben az egyben egyébként teljesen egyetértek vele, viccen kívül). Viszont a mai feketék nagy része nem fekete. Olvasott a Bibliából is. Amikor megkérdeztem, hogy Malcolm X-ről hallott-e már, azt válaszolta, hogy persze, de Malcolm ügynök volt. Ez hangzott minden közül a leghihetetlenebbnek.

Ez most komoly!?

5, Láttam migránsokat, akik dolgoznak (=elveszik a helyiek munkáját, elfoglalják Európát, eltörlik a keresztény kultúrát, stb.). Ők képviselnek Amsterdam 180 nemzetéből néhányat (török, marokkói, suriname, stb.).

Amsterdam Múzeum - ez is Hollandia.jpg
Amsterdam múzeum: ez is Hollandia, ma

6, A város az én kis személyes EU-s elképzeléseim paradicsoma volt. Mindenki beszél angolul, ez gyakorlatilag egy második hivatalos nyelv, annyira nemzetközi, amennyire csak lehet, annyira zöld, amennyire csak lehet és nagyon-nagyon kreatív (a virágcserepet díszítő két centis vízilótól kezdve a vadasparki flamingókon át, amelyeket véletlenül vettem észre az utcáról a török kávéárusig, aki csak fair trade kávékat árul). Mintha a pénz itt nem arra való lenne, hogy több pénzt csináljanak belőle, hanem, hogy mosolyt csaljon az emberek arcára. Szinte mindenki mosolygott és nevetett.

Kreatíííív

Beguin.jpg
Red, hot… …oven

 Nyúl alakú játék; bronzbika a robogót nézi. Nagyszerű.

 7. És egy búcsúkép azoknak, akik szeretik a virágokat. Ezt a képet Keukenhofban készítettem, ahol tényleg rengeteg tulipán meg néhány nárcisz is van. Családbarát, kellemes, szép. 40 km-re Amszterdam központjától.

IMG_20160401_110843.jpg

Virágtenger

Képek helye:

A legtöbb saját (elnézést a gyenge minőségért, telefonnal készítettem őket), a többi:

http://s65.photobucket.com/user/agatatera/media/Rotterdam%20September%202006/destroyed-city-rotterdam.jpg.html

http://www.worldatlas.com/webimage/countrys/europe/europeancruise/rotterdam/rophotopage.htm

Amszterdamban (Egy nap vörös lámpák és könnyűdrogok nélkül)” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

